Ako mať na 90 % hotovo už dopoludnia?

Kde ostatní ešte len začínajú, vy už máte všetko hotové. Bláznivá fikcia? Kdeže. Toto je reálne, iba sa musíte naučiť, ako nakladať so svojím pracovným časom tak, aby ste za čo najkratšiu dobu urobili čo najviac práce, efektívnej práce.

Tvrdíte, že toto nezvládnete?

Nevzdávajte sa vopred a bez boja, máme pre vás pár účinných tipov, ako urobiť menej, rýchlejšie a pri tom byť efektívnejší ako všetci ostatní.

Rozpoznajte priority

Každodenná rutina, kto by to nepoznal. Vaše kancelárie v Košiciach sú doslova na prasknutie. Všade to vrie, hučí, nervozita by sa dala krájať a ako ubieha čas a blíži sa koniec vašej šichty, ľudia naokolo sú viac a viac v strese. Len vy nie, už dávno máte dokončené všetko potrebné a teraz len v pokoji plánujete aktivity na zajtra. Ako ste to dokázali? Celkom jednoducho. Zatriedili ste si priority a urobili ste len to skutočne dôležité. Úlohy, ktoré nepočkajú. A tak, hoci ste navonok urobili menej práce, keďže ste pracovali efektívne a účelovo ste triedili, čo počká a čo nie, máte hotové všetko podstatné. Vychádzate totiž z Paretovho pravidla, ktorého cieľom je mať hotových 20% úloh, ktoré však prinesú 80% výsledkov.

4 pravidlá, ktoré vám k tomu dopomôžu

Začnite tým najťažším

Ak splníte najťažšiu úlohu ako prvú, zvyšok činností vám pôjde ako po masle. A naopak, keď budete niečo náročné, úlohu, ktorej sa obávate, odsúvať na neurčito, stres z nej vám zabráni zvládnuť aj tie príjemnejšie, menej náročné činnosti, takže v konečnom dôsledku kvôli tomu nespravíte nič poriadne.

Minútové rozhodovanie

Výber kancelárie je dôležitý minimálne tak, ako vedieť sa rýchlo a správne rozhodnúť.  Kto si myslí, že čím dlhšie o niečom premýšľame, tým lepšie rozhodnutie učiníme, je na omyle. Keď sa totiž rozhodujeme pridlho, vyčerpá nás to natoľko, že nám už nezvýši energia ani čas na nič iné. Stanovte si preto limit, ideálne do jednej minúty. V tomto časovom úseku sa určite dokážete rozhodnúť, možno intuitívne, možno na základe hlasu rozumu, v každom prípade správne.

E-maily počkajú

Kým rozhodnutie nepočká, mailová schránka rozhodne áno. Najmenej efektívne, čo môžete na úvod vášho pracovného dňa urobiť, je totiž začítať sa do mailovej pošty. Zabijete tým more času, rovnako tak nikam nevedúcimi telefonátmi či stretnutiami, ktoré vašu prácu nikde neposunú.

Každý, kto chce zvýšiť pracovný výkon na maximum, by mal e-maily otvárať len v presne stanovených časoch a telefonovať iba v ozaj nevyhnutných prípadoch. Čo sa spoločenských stretnutí týka, vyhraďte si na ne čas počas obednej prestávky.

Efektívna odmena

Pre niekoho sú odmenou kancelárie s dobrým pracovným prostredím v Bratislave, no vás je možno potrebné motivovať aj nejako inak.

Väčšine z nás pomáha byť efektívnejší, ak máme možnosť dať si pauzu. Každý potrebuje prestávku, mať možnosť aspoň na chvíľu sa odpútať od práce, doplniť energiu. Dbajte preto na prestávky a rovnako tak na odmeny za úspešné splnenie úloh.

Práve toto je veľmi účinný spôsob, ako zvýšiť pracovnú efektivitu i morálku na pracovisku.

 

zdroj: kancelarie.sk  – http://www.kancelarie.sk/poradna/ako-mat-na-90-hotovo-uz-dopoludnia

FOTO: © jovannig / Dollar Photo Club